Kanada dzień trzeci

Upalny, senny dzień snucia się po nabrzeżu. Byłyśmy w Power Plant Contemporary Art Gallery, to muzeum urządzone w postindustrialnej przestrzeni. Oglądałyśmy dwie wystawy „Call of action” Franza Erharda Walthera i „It Has a Golden Red Sun and an Eldery Green Moon” Ulli von Brandenburg. Pierwsza była barwną instalacją z różnych obiektów wykonanych z tkanin. Poza warstwą estetyczną przeznaczona była do wchodzenia z nią w interakcje w przestrzeni. Dzieci bawiły się świetnie czołgając się w tunelach z materiału. Jak widać na zdjęciach mamy podobne poczucie koloru z jej autorem.

DSC_3560 — Odzyskano
DSC_3507DSC_3516 — OdzyskanoDSC_3495 — OdzyskanoDSC_3500DSC_3512

Druga wystawa składała się z dłuższych i krótszych czarno-białych filmów nakręconych analogową kamerą w bergmanowskim stylu, z niemiecką muzyką ludową w tle.Co ciekawe ostatni z nich nawiązywał do pierwszej wystawy, gdyż był tanecznym spektaklem w białej przestrzeni gdzie ogromną rolę odgrywały animowane przez tancerzy koce.

Sukienka, którą mam na sobie jest dla mnie ideałem w sensie połączenia abstrakcyjnego wzoru z krojem retro, jak i poziomu zakrywania/odkrywania ciała. Mimo, że sam nadruk nie jest moim ideałem (za mało skomplikowany, zbyt oczywiste kolory) to najchętniej miałabym wszystkie sukienki w takim kroju. Odkrycie połowy łydek, rąk od łokci i obojczyków czuję jako optymalne- niestety  nie znalazłam do tej pory żadnej innej takiej sukienki w odpowiadającej mi tkaninie. Ta jest z ciuchlandu i była ewidentnie szyta przez kogoś na miarę, bo nie ma żadnych metek, a jej tkanina jest naprawdę świetnej jakości- tak porządną bawełnę ostatnio widziałam w ciuchach po mojej babci.

DSC_3550 — OdzyskanodddDSC_3561DSC_3541 — Odzyskano

Konarita realizuje konsekwentnie motyw róż na welurze, o którym pisałyśmy w notce „Aksamitny ogród” jak widać można robić to też upalnym latem. Srebrna spódnica balansuje pomiędzy retro krojem, a nowoczesną tkaniną. Wszystko z ciucha.

DSC_04626DSC_3578
DSC_3520.jpgDSC_3671DSC_3642DSC_3639

Skomentuj

